Kratka SG6 G Stella Green 57x38cm 40mm zielona
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
KRATA DROGOWA - TRAWNIKOWA -CHODNIKOWA - PARKINGOWA
57,5cm x 38cm x 4cm
1 szt
KRATKA STELLA TYP 6 B ZIELONA (SG6 G)
Kratka do wykonywania nawierzchni drogowych, parkingowych, do stabilizacji i utwardzania gruntu.
(podjazdów, miejsc parkingowych, chodników, ścieżek, dróg dojazdowych, drenaży, wzmocnienia skarp, brzegów stawu)
- wymiar całkowity 59,3x39,6x4cm (593x396x40mm)
Specyfikacja:
Krata SG6 w zależności od wypełnienia uzyskuje wytrzymałość do 400 t/m2.
- wymiary kratki (użytkowy): 57,5 x 38 cm
- wymiary całkowity (z zaczepami): 59,3 x 39,6 cm
- wydajność: 4,57 kratki na 1 m2
- wysokość komórek: 40 mm
- minimalna wytrzymałość na ściskanie (pusta krata): 1,2 MPa
- masa pojedynczej kratki: 0,990kg +/- 0,1kg
- grubość ścianek komórek: 5 mm
- materiał: polietylen i polipropylen
- pochodzenie: recykling
- kolor: zielony
- deklaracja zgodności wyrobu budowlanego: TAK
- Powierzchnia biologicznie czynna: 87% (zapisana w deklaracji właściwości użytkowych)
- PRODUKT POLSKI
Kratka nadaje się na parkingi i drogi dla samochodów osobowych i dostawczych o DMC do 3,5T.
Kratka można być stosować na drogi pożarowe o wymaganej nośności do 16T (obciążenie wyjątkowe).
Sprawdzi się na parkingu i drodze dojazdowej.
Krata STELLA GREEN to idealny sposób na wzmocnienie powierzchni podjazdów, miejsc parkingowych, ścieżek, obiektów dla koni. Krata wypełniona trawą lub kruszywem kamiennym zachowuje możliwość wchłaniania wody, jednocześnie wzmacniając powierzchnie. Jest to doskonała alternatywa dla ciężkich i drogich betonowych płyt ażurowych.
Oferowana przez nas krata drogowa jest pełnoprawnym wyrobem budowlanym, na życzenie udostępniamy pełną specyfikację techniczną.
Łącznie krat następuję poprzez zazębienie się krat i zatrzask uniemożliwiający wypięcie się kraty (ząb-gniazdo-zatrzask).
Wszystkie wyroby zgodne są również z wymogami, określonymi przez Unię Europejską, a także przystosowane zostały do specyficznych wymagań dla powierzchni biologicznie czynnych, zapewniając ich najwyższą wytrzymałość na obciążenia i wysoką trwałość.
Kratki parkingowe można stosować na drogi przeciwpożarowe wg normy DIN EN 1072:1985 na podstawie testów przeprowadzony przez niemiecki instytut TÜV SÜD dla klasy obciążenia 16T oraz przetestowane przez niezależny niemiecki instytut certyfikujący KIWA.
KRATKA STELLA GREEN przygotowanie podłoża:
Przed przystąpieniem do ułożenia warstwy nośnej, należy wykorytować obszar (usunąć wierzchnią warstwę gruntu) na którym chcemy wbudować kratkę wzmacniającą. Grunt usuwamy na głębokość ok. 30 – 40 cm .
W tak przygotowanym korycie rozkładamy warstwę nośną w postaci kruszywa 5-31,5 mm (żwir/ tłuczeń) o grubości warstwy ok. 15 -30 cm. Grubość warstwy nośnej zależy od wielkości przewidywanego obciążenia użytkowanej nawierzchni (im większe obciążenie tym grubsza warstwa nośna). Równomiernie rozłożone kruszywo należy zagęścić mechanicznie zagęszczarką.
Na przygotowanej warstwie nośnej na całej powierzchni rozkładamy geowłókninę 100-300 g/m², która dodatkowo wzmacnia powierzchnię oraz zapobiega przemieszczaniu się drobniejszych frakcji kruszywa z górnej warstwy wyrównującej do warstwy nośnej pod wpływem wody.
Następnie nanosimy warstwę wyrównującą w postaci piasku lub pospółki o uziarnieniu 0,2 – 5 mm. Po zagęszczeniu i wyrównaniu, warstwa wyrównująca powinna mieć ok. 5 cm.
Ułożenie kratki STELLA GREEN
Na tak przygotowaną powierzchnię układamy kratkę stabilizującą Stella Green. Montaż kratki trawnikowejest bardzo szybki i prosty Kratka układamy w szachownicę lub na mijankę. Poszczególne elementy kratki łączymy ze sobą z pomocą zaczepów znajdujących się na spodniej części dwóch krawędzi. Kratka plastikowa bardzo łatwo poddaje się obróbce za pomocą prostych narzędzi ręcznych lub elektrycznych ( np: szlifierka kątowa) Po ułożeniu kratki, całość nawierzchni wyrównujemy za pomocą zagęszczarki.
Następnie w zależności od potrzeb, kratka parkingowa (kratka drogowa) może zostać wypełniona : ziemią pod trawę , piaskiem, żwirem lub kruszywem ozdobnym. Warstwę wypełniającą dla trawy, rozsypać na całej powierzchni maksymalnie 1 cm ponad poziom modułów kratki. Trawę należy często nawozić i nawadniać powierzchnię, aż do całkowitego uformowania się murawy. Przy takim wzmocnieniu (kratka trawnikowa) murawa wymaga pielęgnacji jak przy zwykłym trawniku. W przypadku padoków na kratce wypełnionej kruszew 2-5mm należy ułożuć 7-12 cm piasku, najlepiej zmieszanym z naturalnymy włóknami.
UWAGA: Instalacja kratki nie powinna się odbywać w temperaturze poniżej 2 stopni Celsjusza.
Opis grafiki:
1. grunt rodzimy po usunięciu warstwy ze spadkiem 1-2% w kierunku najlepszego spływu
2. geowłóknina przepuszczająca optymalnie typ 100-300 g/m² jeżeli konieczna
3. warstwa nośna przepuszczalna 20-40 cm najlepiej kruszywo naturalne łamane 0-31,5 mm zagęszczone mechanicznie
4. geowłóknina przepuszczająca optymalnie typ 100-300 g/m²
5. warstwa wyrównującą 4 cm piasek lub kruszywo 2-5mm zagęszczona mechanicznie
6. wypełnienie kruszywem: dowolny rodzaj max. do ⌀ 20mm
7. wypełnienie pod trawę: mieszanka 70% gleba i 30% piasek